Poliția Rutieră, un lux care îl plătim prea scump

Loading

Cu luni în urmă apăruse o inițiativă prin care Poliția Rutieră să treacă la Primării, la fel ca alte servicii de care Guvernul a scăpat pasându-le în curtea comunităților locale. Nu se mai aude nimic de o asemenea idee, cea mai bună explicație fiind că statul nu dă din mână ”găina cu ouăle de aur”, a se citi amenzi, deși teoretic acestea vin tot la finanțele locale. Spunem doar în mod teoretic deoarece foarte mulți primari din Gorj se plâng că  se încarcă cu asemenea sume la venituri dar nu le încasează decât în procent mic, din lipsa de bonitate a sancționaților sau datorită faptului că respectivii nu locuiesc de foarte mult timp la adresa de pe buletin.
Ne întoarcem la Poliția Rutieră ca să remarcăm faptul că a fost singura instituție neatinsă de concedieri, până și cei cu ”bube în cap” fiind ”pitulați” pe la niscaiva birouri. Asta la Gorj pentru că prin alte părți au mai plecat și acasă. Pentru că vorbim de județul nostru, cei care merg spre Rânca sau traversează județul de la Sud la Nord sau invers se plâng de traficul de coșmar de pe acest traseu mai ales în zilele de la sfârșit de săptămână. În momentul când ”monitorizezi” traficul dintre Târgu-Jiu și Câmpu Mare cu 3-4 mașini de Rutieră nu prea credem că este dovadă de competență. Știm că la Gorj, după cum citeam postările pe Facebook, un proces verbal de contravenție de trei rânduri se completează în 15-20 minute dar cu 3-4 radare pe 20 km este prea mult chiar și pentru noi.
Vă dați seama ce ar însemna să îi trimitem pe rutieriștii noștri să asigure circulația rutieră pe Valea Prahovei? Sau poate doar acolo ar avea loc că tot nu se circulă, suntem totuși la Târgu-Jiu și parcă am vrea să mai și folosim autoturismele dacă tot le avem. Să nu știe ”oamenii legii” că ce are patru roți și motor se cheamă de regulă autoturism și poate să circule și cu mai mult de 30 km/oră pe drum?
Mulți dintre cei care încă mai încearcă sau, ca să fim mai corecți, mai reușesc să își folosească mașina din dotare, s-au întrebat care este explicația că pe traseul Târgu-Jiu – Scoarța găsești de regulă două mașini cu aparate radar. Pe lângă faptul că respectivii agenți nu au ce face, se folosește acest traseu pentru că au fost înlăturate cu grijă orice semne cu limitele de viteză sau cu intrare și ieșire din localitate. De ce? Foarte simplu, oriunde te prinde radarul pe acest traseu să fii în localitate ca să te amendeze ”organul”. Bineînțeles, totul este negociabil și nu cred că în secolul ăsta se vor pune la Gorj aparate pe mașini pentru înregistrarea discuțiilor cu cel care mai are și treabă. Pentru că în Gorj, spre deosebire de zecile  de agenți care sunt plătiți din bani publici ”să frece menta”, unii oameni mai și lucrează și cred că ar fi normal să facă 20 km în mai puțin de o oră.
Mărturisesc că am scris aceste rânduri în urma nenumăratelor mesaje primite pe blogul personal, semn că la Gorj cineva ne ia la mișto. Acel cineva are mașini noi, aparate de ultimă generație, salarii babane și…nu numai. Și atât!