Opţionalele nu reflectă în mod real alegerea elevilor

Loading

Potrivit ministrului Educaţiei, Adrian Curaj, disciplinele opţionale nu reflectă în mod real alegerea elevilor. Pentru viitor, concepţia despre opţionale şi ponderea acestora va creşte la nivelul curriculumului pe care îl urmează elevii.

Se caută soluţii pentru noua faţă a învăţământului românesc
Se caută soluţii pentru noua faţă a învăţământului românesc

Astfel, planul curricular pentru clasele V-VIII prevede o mai mare libertate şcolii pentru a planifica pregătirea elevilor.Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, a declarat, săptămâna trecută că, în curând, va fi anunţat planul curricular pentru clasele V-VIII, care va prevedea materii în plus, dar şi o mai mare libertate pentru unităţile de învăţământ pentru a planifica ce vor să facă pentru pregătirea elevilor.
„În curând vom anunţa planul curricular pentru clasa V – clasa a VIII-a. Sunt câteva lucruri frumoase pe care le veţi vedea săptămâna viitoare, în legătură cu pregătirea programei pentru fiecare materie, câteva materii apărute mai nou, cu accent pe ele, şi câte un pic din ce în ce mai mult libertate şcolii pentru a planifica ce vrea să facă în pregătirea elevilor”, a afirmat ministrul Educaţiei.

Altă filosofie a opţionalelor

Despre opţionale, ministrul Educaţiei avea să declare: „Părerea mea este că opţionalele nu reflectă opţiunile elevilor real (…), trebuie să folosim cât mai mult resursele şcolii şi resursele pe care le putem atrage în şcoală, astfel încât să putem să particularizăm efortul pe care îl facem spre elevi. (…) Dacă vrem cu adevărat să se întâmple ceva în zona aceasta trebuie să ne apropiem de ideea unor resurse educaţionale deschise. (…) Sper ca experienţa legată de opţionale să devină din ce în ce mai vizibilă (…), pentru că sunt convins că spaţiul de inovare cel mai teribil este în zona acestor programe, aş vrea ca majoritatea lor să rămână opţionale, să se consolideze ca opţionale, adică să lase cât mai mult profesorul să ofere o educaţie personalizată elevului. Sigur, sunt iniţiative, ne putem gândi că la un moment dat unele dintre ele pot ajunge şi în curricula principală obligatorie, dar pentru mine este important să vedem în spaţiul acela de 25% la dispoziţia profesorului cum anume aceste opţionale pot fi reflectate orizontal”, a afirmat ministrul Curaj.