Opinii divergente pe seama legii învatamântului

Loading

În săptămâna 24-31 martie 2010 s-au desfăşurat în toate şcolile din Gorj dezbateri pe seama proiectului Legii Educaţiei Naţionale, aflat în dezbatere publică. Cum era şi firesc, legea a stârnit multe controverse, multe propuneri pe care Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj le va înainta Ministerului Educaţiei. Acelaşi lucru îl va face şi Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământ Gorj, propunerile fiind înaintate la FSLI şi apoi la Ministerul Educaţiei. La dezbaterile organizate în şcoli au participat reprezentanţi ai părinţilor, Consiliilor Locale şi agenţilor economici din zonă.

Toată lumea este de acord că avem nevoie de o lege nouă pentru învăţământ, problema e când trecem la partea practică

Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj a organizat în ultima săptămână dezbateri pe seama proiectului Legii Educaţiei Naţionale. Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământ Gorj a avut o iniţiativă asemănătoare, strângând propuneri de modificare ale acestei legi. Cadrele didactice nu au primit prea bine acest proiect de lege, existând foarte multe voci critice. Toate opiniile şi mai ales propunerile vor lua calea ministerului de resort.
Profesorul Justin Sebastian Paralescu, inspector şcolar general al judeţului Gorj, ne-a declarat: „Proiectul oferă pentru prima dată în ultimii 20 de ani o viziune coerentă asupra Educaţiei, scopului acesteia şi mijloacelor de realizare a lui. Legea acoperă toate contextele educaţionale (formal, non-formal, informal), armonizându-le pentru prima dată, reuşind această performanţă în articole, eliminând verbiajul, redundanţele, neconcordanţele. Printre alte avantaje ale acestei legi remarcăm creşterea gradului de participare şi implicare în viaţa şcolii şi a universităţii a părinţilor, elevilor, studenţilor, autorităţilor locale şi a mediului economic.”
Profesorul Gheorghe Mitescu, inspector şcolar general adjunct al judeţului Gorj, ne-a declarat: “Legea este foarte mult comentată, aceasta vine pe fundalul unui învăţământ care în ultimii ani a lăsat de dorit în ceea ce priveşte performanţa şi eficienţa actului de educaţie. Cu toţii suntem de acord că multe lucruri trebuie să se întâmple, sper ca legea să fie adoptată şi efectele pe termen scurt şi mediu să fie unele vizibile şi benefice “
Profesorul Vasile Mija, preşedinte USLI Gorj, ne-a declarat: „ Chiar dacă discutăm de mai mulţi ani de o nouă lege a învăţământului, absolut necesară,acest proiect  pare făcut în pripă şi nu ţine cont de realităţile din lumea şcolii. Atrag atenţia doar asupra disparitiei titularizarii si implicit a transferului si detasarii în învăţământ. Conducerea unitaţilor şcolare este făcută de un Consiliu de Administraţie, unde profesorii deţin doar o treime. Directorul poate să nu fie profesor, pentru simplul motiv că noţiunea de „cadru didactic” şi profesor nu este clar specificată”.

2 Comments on “Opinii divergente pe seama legii învatamântului”

  1. Din păcate, timpul alocat dezbaterilor este prea scurt, iar imperfecţiunile legii sunt multe. M-aş fi aşteptat la o reformă reală în învăţământ, însă se pare că numai gura este de guvernanţi. Un simplu profesor de la ţară făcea o lege mai bună…

  2. E nevoie de aceasta lege dar romanii nostrii fac totul sub semnul provizoriului. Apropo, in vechea lege, ISJ/urile se desfiintau, acum ramaneau ca sa puna pedisti in ele.

Comments are closed.