O altfel de lecţie…

Loading

Când cel de la catedră dorește să găsească o cale spre sufletul celor mici, reușește
Când cel de la catedră dorește să găsească o cale spre sufletul celor mici, reușește

Noul Curriculum Naţional pune accent pe organizarea interdisciplinară care s-a dovedit a avea un impact deosebit asupra elevilor. Aceştia sunt puşi în situaţia, pe de o parte, de a face diverse corelaţii între cunoştinţele dobândite anterior, iar pe de alta, în aceea de a crea. Pornind de la anumite aspecte cunoscute de copii, se pot  propune situaţii-problemă, contexte care pun accent pe creativitatea lor.
Am organizat la clasă o astfel de activitate, cu tema Copacul. Organizând-o pe grupe, copiii au lucrat cu plăcere, fiind motivaţi de dorinţa de a fi învingători în competiţia iniţiată. Materialul didactic multiplu şi atractiv i-a determinat să se implice activ, cu mult interes. Elevii au fost împărţiţi în patru grupe (câte şase). Pornind de la o siluetă de copac, fiecare echipaj a avut de ilustrat un anotimp. Au primit materiale (frunze, flori, fluturi, fulgi de nea) ascunse într-un ghiocel, un soare, într-o veveriţă şi un om de zăpadă, toate realizate tridimensional, cu ocazia altor activităţi. Astfel, am reuşit să le captez atenţia şi să-i impulsionez să-şi dorească realizarea celui mai frumos peisaj, utilizând diverse tehnici, îmbinând armonios educaţia plastică şi abilităţile practice. Ceilalţi patru din fiecare echipă au avut de răspuns la câte o întrebare din disciplinele: Limba română, Matematică şi Cunoaşterea mediului.
Pe tot parcursul activităţii a existat o colaborare între membrii grupelor, s-au consultat în ceea ce priveşte răspunsurile. Au ales cu uşurinţă liderul care să le prezinte opiniile atunci când a fost cazul. S-a creat un climat deosebit, plăcut şi cu ajutorul planşelor expuse pe panouri, redând scene din poeziile: Revedere, Somnoroase păsărele, La mijloc de codru, Ce te legeni…, realizate cu alte ocazii, dar şi cu ajutorul micilor actori ce au recitat aceste creaţii ale marelui Eminescu. Fondul muzical adecvat a întregit atmosfera.
prof. Cornelia Oana Tița, Școala Gimnazială Nr 1 Rovinari