Mulți profesori gorjeni nu văd rostul testărilor naționale

Loading

Sindicaliștii din învățământ acuză inutilitatea testelor de Evaluare Inițială de la începutul acestui an școlar. Profesorii acuză faptul că s-a pus o presiune inutilă pentru elevi de vreme ce avem un semestru I mai scurt cu 3 săptămâni de cursuri și s-au pierdut alte 3 săptămâni cu testări inițiale. Mai mult, testele nu au fost corectate după o grilă comună la nivel național și, uneori, pentru liceeni din materia care nu se face și în clasa a XII-a.

Liviu Marian Pop acuză inutilitatea unor măsuri ale MECTS
Liviu Marian Pop acuză inutilitatea unor măsuri ale MECTS

La jumătatea lunii octombrie, profesorul Adrian-Dan Enache făcea public un material prin care atrăgea atenția asupra deciziilor „cel puţin discutabile“ ale Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) referitoare la evaluarea iniţială, foaia de parcurs şi alte activităţi care cumulate duc timpul de lucru săptămânal al unui profesor la un număr de ore ce depăşeşte cu mult norma de 40 de ore pe săptămână prevăzută în Legea Educaţiei Naţionale. Și elevii devin foarte aglomerați pe un segment de timp de 2-3 luni, durata semestrului I.

Carențe de programă la Bacalaureat
Profesorii spun că aceste teste  nu pot oferi o imagine de ansamblu asupra pregătirii elevilor dintr-o anumită generație, deoarece testele nu sunt standardizate la nivel național și fiecare profesor este nevoit să corecteze după propriul barem. ”În cazul acesta-spune profesorul Liviu Marian Pop,secretar general FSLI- degeaba îl chem eu pe părinte la școală și îi spun că fiul său are nota 7 la matematică. Are un șapte, dar nu știe după ce grilă, că între 1 și 10 la nivel național, șaptele de la o școală poate fi diferit de șaptele de la altă școală. Iar părinții ar trebui să conștientizeze acest aspect”.
Pe lângă faptul că sunt inutile pentru elevi, aceste teste sunt de natură să supraîncarce timpul de lucru al profesorilor de la 40 de ore pe săptămână, atât cât prevede legea, până la 120-130 de ore în unele cazuri, după cum a declarat secretarul general al FSLI pentru Dcnews.
Profesorul Vasile Mija, prim-vicepreședinte USLI Gorj-ne-a declarat că profesorii gorjeni au acuzat caracterul neobligatoriu al testării inițiale care îi determină pe elevi să nu ia în serios aceste examene.
Așa cum spune Liviu Marian Pop, secretarul general al FSLI, una dintre cele mai grave probleme referitoare la testele de Evaluare Inițială este reprezentată de faptul că, la unele materii, modelele de teste gândite de Ministerul Educației se află în afara programei: „Să luăm examenul de Bacalaureat. Elevii de clasa a 12-a de acuma au dat anumite teste inițiale din disciplina de clasa a 11-a, care în multe situații nu folosește la examenul de Bacalaureat. Deci nu are nicio relevanță. De exemplu, dă testare la bilogie, în clasa a 12-a, din biologia de clasa a 11-a. La finalul semestrului 1, îl evaluez din biologia de clasa a 12-a. Poate să aibă media 10 la biologie, dar el dă bacalaureatul din materia clasei a 9-a și a 10-a”.