Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Şcoala » Minţi deschise pentru o cetăţenie activă

Minţi deschise pentru o cetăţenie activă

Submitted by on 2 June 2010articol citit de 1,256 ori | No Comment

Sub acest generic se desfăşoară  în perioada 31 mai 2010 – 3 iunie 2010 la Târgu Jiu intâlnirea finală a Proiectului multilateral Comenius “Minţi deschise pentru o cetaţenie activă”. Şcoala gazdă la această acţiune este Şcoala Generală POMPILIU MARCEA.Produsul final este un dicţionar multilingvistic. Dicţionarul va cuprinde  peste 450 de cuvinte şi expresii în limba engleză şi limbile naţionale ale ţărilor partenere.
Coordonarea proiectului este asigurată de Liceo Classico Statale “C. Bocchi”, Italia, celelalte şcoli partenere fiind  ZESPOL SZKOL NR 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, Debica, Polonia ; Şcoala Generală“ POMPILIU MARCEA”, Tg-Jiu, România ; OSZ TIEM, Oberstufenzentrum Technische Informatik ; Industrieelektronik und Energiemanagement, Berlin, Germania ; Gimnazia s prepodavane na chuzhdi ezici “Nikola Yonkov ; Vaptsarov”, Shumen, Bulgaria
Liceul bilingv Lauder-Reut, Bucureşti, România ; Sredno Obshtoobrazovatelno uchilishte “Bacho Kiro”, Pavlikeni, Bulgaria ; YALOVA FATIH SULTAN MEHMET LISESI, Yalova, Turcia ; ISTITUTO COMPRENSIVO DI Sant’Angelo in Vado, Sant’Angelo in Vado, Italia.
Profesorul Gabriel Popescu, membru în echipa şcolii gazdă, ne-a declarat : «Proiectul are următoarele obiective: să evidenţieze şi să întărească dimensiunea europeană a educaţiei; să dezvolte dialogul intercultural; să promoveze cooperarea dintre şcolile europene; să încurajeze înţelegerea mutuală atât culturală cât şi lingvistică între ţările implicate în proiect (impactul preconizat asupra elevilor, profesorilor şi şcolilor); să încurajeze toleranţa şi respectul prin conştientizarea diferenţelor culturale; să-i înveţe pe profesori, elevi şi membrii comunităţii, respectul pentru diferenţele culturale în încercarea de a achiziţiona dimensiunea europeană a cetăţeniei; să promoveze limbile europene chiar şi pe cele mai puţin răspândite; să trezeasca inovaţia şi certitudinea (CLIL); să dezvolte competenţa digitală, învăţarea învăţării şi competenţa social-civică »
Produsul final este un dicţionar multilingvistic structurat în trei părţi : Cuvinte şi expresii din viaţa zilnică a elevilor; Cuvinte şi expresii despre libertatea de gândire, informare şi exprimare ; Cuvinte si expresii despre libertatea de conştiinţă şi religie. Dicţionarul va cuprinde  peste 450 de cuvinte şi expresii în limba engleză şi limbile naţionale ale ţărilor partenere.

Comments are closed.