La Bengeşti Ciocadia se face slalom pe marginea străzii

Loading

Cetăţenii de pe Drumul Naţional 67 C, supranumit şi Transalpina care locuiesc în comuna Bengeşti Ciocadia sunt nevoiţi să facă un adevărat slalom ca să urmeze trotuarul.  Acesta când urcă, când coboară, după relief, ocoleşte stâlpi, se îngustează, se termină brusc din loc în loc, arată de-a dreptul oribil şi, cel mai rău, e neterminat de anul trecut. Iar ca tacâmul să fie complet, un cetăţean care s-a certat cu un angajat al constructorului s-a trezit fără podeţ şi a trebuit să şi-l facă singur.

Trotuarul şerpuieşte când pe marginea străzii, când la metri întregi de ea şi are lăţimi variabile
Trotuarul şerpuieşte când pe marginea străzii, când la metri întregi de ea şi are lăţimi variabile

Trotuarul buclucaş e început de anul trecut, dar a rămas aşa, pe jumătate făcut, deşi contractul cu CNADNR e din 05.09.2008, iar termenul de execuţie era de 18 luni, adică la 05.03.2010. Deşi în nota de fundamentare a hotărârii de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţie „MODERNIZARE DN 67C, BENGEŞTI-SEBEŞ, km 0+000 – km148+414’’ scria clar că trotuarul, în interiorul localităţilor, trebuia să aibă lăţimea de 1,5 m, există zone în care acesta are cam o jumătate de metru. Unii săteni fac haz de necaz pe tema asta, spunând că pot trece doar unul câte unul, precum oile la strungă, când sunt duse la muls. Mai mult, Tănăsescu Constantin, de exemplu, s-a apucat să-şi facă singur podeţ, pentru că, spune el, s-a certat cu un angajat al firmei executante, pentru că era nemulţumit de lucrări, iar acesta a spus că nu-i mai face podeţ. Nu se ştie cum a decurs discuţia, exact, dar că podeţul nu s-a mai făcut e clar.

Un cetăţean a trebuit, după aproape un an, să-şi facă singur podeţul
Un cetăţean a trebuit, după aproape un an, să-şi facă singur podeţul

Scandalul HG-urilor
SC ROMSTRADE SRL este firma care se ocupă de execuţia lucrării la DN 67C, cu bani publici. E drept că lucrează în sistemul „Credit furnizor”, adică a luat credit ca să lucreze şi va lua banii mai târziu, dar CNADNR a oferit bilete la ordin pentru asta, ca să fie gajate în bancă. A fost, chiar, un scandal de presă pe această temă. Iată ce scria Financiarul în 9 iulie 2009, citând din actele iniţiale: „„Finanţarea obiectivului de investiţii prevazut la art.1 se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”.
După cum se poate lesne observa, Guvernul Tăriceanu a decis iniţial ca banii pentru modernizarea DN 67C să fie alocaţi EXCLUSIV de la bugetul de stat. (…)
După doar o lună şi jumătate, acelaşi Guvern Tăriceanu îşi dă seama că hotărârea iniţială nu e tocmai bună, pentru că nu îi dă libertatea de a favoriza unii jucători ai pieţei.
De ce? Pentru că, aşa cum recunoaşte şi directorul CNADNR, când vine vorba de finanţare direct de la Bugetul de Stat, potrivit prevederilor legale, nu este permisă emiterea Biletelor la Ordin.”

Poziţia ROMSTRADE
Pe oamenii din Bengeşti Ciocadia îi interesează, însă, cum e trotuarul şi de ce nu e gata, nu cum sunt gestionaţi banii statului. Am cerut un punct de vedere de la SC ROMSTRADE SRL şi iată care este acesta: “În primul rând  lucrarea DN 67 C nu este finalizată.Termenul de finalizare este 31.10.2012.
În urma discuţiei avuta cu cetăţeanul la care se face referire şi cu şeful şantierului se pot deduce următoarele: Podeţul(de fapt o simplă placă fără tub de scurgere a apei) din dreptul proprietăţii d.lui Tănăsescu nu a fost făcută de ROMSTRADE, antreprenorul urmând a demola această placă artizanală şi executa podeţul şi şanţul conform proiectului; Nu au fost executate încă toate podeţele prevăzute în proiect acestea urmând a fi executate în cursul acestui an; Referitor la lăţimea trotuarelor, aceasta nu poate fi constantă de 1,5m pentru că nu permite terenul (fapt consemnat în proiect între 1 şi 2 m); Trotuarele de asemenea nu sunt finalizate, betonul urmând a fi acoperit cu asfalt. Suprafaţa betonului este neregulata (prezintă asperităţi) tocmai pentru a se asigura o acroşare mai bună a stratului de asfalt pe beton; Pentru o mai bună informare vrem să precizăm că trotuarele şi şanţurile nu sunt prevăzute pe întreaga lungime a intravilanului datorită topografiei terenului şi din lipsa terenului (nu sunt prevăzute nici un fel de exproprieri)”.

5 Comments on “La Bengeşti Ciocadia se face slalom pe marginea străzii”

  1. Au dat si astia faliment pentru ca nu e nici in chioscuri, nici pe net. Gata cu portocalii!

  2. Veste proastă pt. dvs.
    Verticalul nu e PDL-ist şi nici n-a murit. A fost, doar, în minivacanţa de 1 Mai.

  3. O adăugire pt. Radu. „Gata cu portocaliii” se scrie cu 3 i. Ştii, regula celor 3 i de la garmatică…

Comments are closed.