Gata cu huzurul din Poliție

Loading

Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a aprobat, săptămâna trecută,  trecerea Poliţiei Rutiere şi a celei de Ordine  Publică  de la Poliţia Naţională către Poliţiile Locale, urmând ca Guvernul să adopte legislaţia aferentă transferului. Condamnată de unii mai ales din raţiuni politice sau pentru că le tremură scaunele ţinute doar cu amenzi şi raportări pe hârtie, CSAT nu a făcut decât să introducă normalitatea, Ordinea Publică e deja un apanaj al Poliţiilor Locale. Mai mult, dacă privim prin alte ţări unde Poliţia înseamnă şi altceva decât vile pentru şefi şi protecţie pentru lumea interlopă, cele două direcţii sunt apanajul aparatului primarului.
Ordinea Publică pe raza unei localităţi trebuie să fie asigurată de autoritatea locală, dacă tot vrem să facem descentralizare. Gândiţi-vă doar la faptul că primarul răspunde de toate cele într-o localitate, dar Igaş şi subordonaţii lui judeţeni se laudă cu lucruri inexistente. La acest moment, România este o ţară unde interlopii zburdă pe stradă, iar poliţiştii ”naţionali” sunt cel mult pe statele lor de plată, a se vedea recentele evenimente din ţară. În atari condiţii, măsura ar putea aduce liniştea şi ordinea într-o localitate sau dominaţia mafiei pentru că românii au deja o vorbă cu ce naşte din pisică…Poliţiile Locale, reorganizate cu poliţiştii profesionişti de prin birourile IPJ-urilor, ar putea fi singura variantă ca România să nu o ia de tot la vale. Gândiţi-vă doar că prin toată ţara, inclusiv în Gorj, oamenilor li se fură porcul din coteţ şi nu au curajul nici măcar să reclame furtul, acolo am ajuns cu Poliţia Naţională.
Dar poate cea mai bună măsură luată de CSAT se referă la Poliţia Rutieră, structură total ineficientă la nivelul României – a se vedea carnagiile de pe şosele – şi consumatoare a unor resurse bugetare imense. Poliţiştii de la Rutieră au tot primit în ultimii ani maşini, unele chiar de fiţe, radare de milioane de euro, procente din amenzi etc. Doar că numărul de accidente nu s-a redus, la noi se merge doar pe penalizare şi nu pe prevenţie. Iar şefii de la Rutieră, aşa a dat Domnul sau Politicul, toţi au vrut să ne lase o reformă care ne-a adus aici.
„Rutieriştii” gorjeni ar putea avea o problemă şi mai mare, nu sunt agreaţi de cetăţeni şi politicieni, deopotrivă. Dacă ăsta ar fi rodul unei munci în care nu ai mamă, nu ai tată totul ar fi o.k. Se pare că motivele sunt diverse şi au legătură tocmai cu activitatea de la Gorj: slaba eficienţă în prevenirea accidentelor, evitarea Gorjului de către transportatori pe motiv de comportament agresiv al agenţilor, turişti nemulţumiţi de tratamentul discriminatoriu la care sunt supuşi şi de timpul preţios pierdut în trafic, fuga unor posibili investitori cu divizii de transport şi exemplele ar putea continua. În noua formulă, agenţii de poliţie vor fi obligaţi să facă şi alte lucruri decât să taie frunză la câini într-o maşină de radar. Poliţiştii vor trebui să muncească, lucru pe care nu îl mai fac de 20 de ani. Vor fi presiuni din diverse direcţii, de data asta reforma va atinge pe bune şi Poliţia.