Un exemplu de urmat

Loading

Cornel ŞomâcuAu trecut aproape doi ani din momentul când Școala Gimnazială ”Antonie Mogoș” a demarat derularea Proiectului Multinațional Comenius ”Heritage of the past-foundation for the future” cu parteneri din Polonia, Turcia și Spania, amănunte pe care puteți să le citiți în acest număr.
Proiectul Multilateral Comenius „Heritage of the past – foundation for the future” („Moștenira trecutului – temelie pentru viitor”) a avut ca scop sensibilizarea prin diferite forme de învățare a diversității culturale și lingvistice, prin valorificarea trecutului și a tradițiilor. Suntem conștienți că mediul școlar poate contribui în mod semnificativ la conștientizarea asemănărilor și diferențelor culturale și de identitate prin înțelegerea lor, iar elevii Şcolii Gimnaziale „Antonie Mogoş” Ceauru au căutat subiecte, au interacționat cu elevi din alte medii culturale și au realizat împreună o serie de produse finale ale acestui proiect, care au constat în broșuri, postere, afișe, pliante, cărți sau CD-uri și un site care va rămâne o puncte de legătură și în perioada următoare, după ce proiectul oficial se încheie.
În acest proiect, ca și în altele pe care le au școlile din Gorj, profesori și elevi încearcă să identifice prin scris, imagine și artă interferențele ce leagă cele patru țări și s-a văzut că nu sunt deloc puține. Concluzia celor 24 de luni de colaborare este că deși suntem diferiți avem atâtea lucruri care ne unesc în marea familie europeană. Indiferent unde am mers, la Korycinie în Polonia, la Konya în Turcia sau la Sevilia în Spania, nu doar că am fost bine primiți, ca prieteni și colaboratori, dar am creat legături frumoase care vor continua și în anii următori.
În finalul acestor rânduri nu ne rămâne decât să mulțumim specialiștilor din Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale pentru sprijinul acordat, școlilor partenere pentru colaborare și elevilor și profesorilor noștri pentru implicare. Cu prilejul derulării activităților acestui proiect am mai constat un lucru, comunitățile locale se implică mult în viața școlii, o practică benefică și atât de necesară.