EMC Roşia investeşte peste 10 milioane ron într-un drum judeţean între Negomir şi Fărcăşeşti

Loading

Comunele Negomir şi Fărcăşeşti vor fi, în maxim 3 ani, legate între ele şi de restul lumii cu drumuri adevărate, fără plăci de beton deformate, fără surpări şi alte denivelări, care acum fac dificilă deplasarea. Acest lucru va fi posibil, pentru că Exploatarea Minieră de Carieră Roşia trebuie să se extindă, iar drumurile actuale vor dispărea, noua rută între Negomir şi Fărcăşeşti fiind pe Zătreana.

Noul drum scurtează traseul între Fărcăşeşti şi Negomir

Până de curând, drumurile spre Fărcăşeşti şi Negomir erau drumuri industriale, folosite de exploatrarea minieră, oamenii fiind nevoiţi să se încurce printre maşini de tonaj şi utilaje, după ce cariera Roşia a rupt mai multe drumuri. Între timp, mineritul a rezolvat situaţia pentru Fărcăşeşti, recondiţionând drumul de acces dinspre Rovinari, pe European. Drumul de acces de la Rovinari la Negomir a rămas, însă, industrial. De asemenea, de la Fărcăşeşti la Negomir, drumul e o adevărată aventură, lung şi prost, deşi localităţile sunt învecinate.  Cu noul proiect, situaţia se va rezolva. La Fărcăşeşti există acces, de la European, iar de la Fărcăşeşti la Negomir se construieşte un drum nou, pe Zătreana. În acest moment, există studiul de fezabilitate, după ce autorităţile locale şi judeţena au căzut de acord, împreună cu EMC Roşia, pentru una dintre cele trei variante propuse de proiectanţi, iar în acest an se va întocmi proiectul de execuţie. În continuare, după cum ne-a declarat  Cosmin Trufelea, director general EMC Roşia, cel mai târziu până la sfârşitul anului 2013 va fi terminată şi execuţia: „Acest drum face parte din programul nostru de dezvoltare şi va fi terminat până cel mai târziu la sfârşitul anului 2013. El valorează 10 milioane de lei şi va fi drum judeţean. Noi sperăm să transferăm aceşti bani Consiliului Judeţean Gorj şi să se ocupe ei de tot ce înseamnă licitaţii, supraveghere execuţie. Noi ne facem doar datoria de a finanţa strămutarea unui drum, pentru că pe acolo pe unde este cel de acum va înainta cariera. Şi am ales cea mai convenabilă variantă, pentru a respecta şi criteriile tehnico- economice şi nevoile oamenilor.”