Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Gorjul » Drumul spre Rânca, un pericol din cauza lucrărilor

Drumul spre Rânca, un pericol din cauza lucrărilor

Submitted by on 28 April 2009articol citit de 11,623 ori | No Comment

Maşinile care au urcat, în ultimele zile, în Rânca au avut de făcut slalom printre utilaje şi maşini de mare tonaj, dar şi să meargă pe piatră spartă netasată, riscând să se prăbuşească în gol pe serpentine. Cel mai periculos este, însă, pentru hotelurile şi pensiunile din  staţiune, care pot arde la rând, drumul în lucru fiind impracticabil pentru maşinile greoaie ale pompierilor. Vinovată de această situaţie se face firma ROMSTRADE Bucureşti, care a decopertat de două ori mai mult decât avea voie.

Staţiunea Rânca izolată din cauza drumului în lucru

Staţiunea Rânca izolată din cauza drumului în lucru

Drumul spre Rânca a fost, zilele trecute, o corvoadă pentru turiştii care urcă în staţiune, mai ales dacă aveau maşini cu garda joasă la sol. Diferenţele de nivel între porţiunile aflate în diferite faze ale lucrării şi, mai ales, porţiunile decopertate şi acoperite cu piatră spartă netasată au fost un adevărat pericol în zonele cu pantă mare sau curbe periculoase, mai ales că drumul nu e prevăzut decât pe porţiuni mici cu parapeţi. Astfel, şoferii neexperimentaţi, sau pe care nu-i ajută maşina, riscau să se prăbuşească în prăpastie, stratul de piatră gros şi instabil făcând roţile să derapeze periculos.
În mod normal, la astfel de lucrări, la care asfaltul vechi se îndepărtează, pentru refacerea infrastructurii drumului, dacă acesta nu poate fi scos din circulaţie, atunci trebuie ca firma constructoare să asigure tronsoanele necesare, pentru a se putea circul, măcar pe un singur fir. Firma ROMSTRADE Bucureşti nu a respectat, însă, normativele, care prevăd că nu se pot decoperta mai mult de 2 (maxim 4 km) o dată şi e nevoie de asigurarea circulaţiei pe un singur fir. Ori, la sfârşitul săptămânii trecute, pe cel puţin 6 km de drum plin de serpentine periculoase, maşinile urcau şi coborau direct pe stratul gros de piatră spartă netasată.
Imposibil pentru pompieri
Cel mai mare pericol rămâne, însă, cel de incendiu, maşinile pompierilor, care sunt foarte greoaie, neavând nici o şansă să urce în staţiune pe un asemenea drum. Hotelierii sunt îngroziţi de această situaţie, mai ales că şi până acum pompierii au ajuns cu greutate în zonă. Cu două săptămâni în urmă, o pensiune a ars aproape pe jumătate până să vină echipajele de intervenţie, iar atunci lucrările  erau abia la început şi nu apăruse problema cu decopertarea.

Drumul mutat pe culme nu se va mai înzăpezi

Drumul mutat pe culme nu se va mai înzăpezi

Autorităţile judeţene erau conştiente de această problemă, existând în prezent demersuri ca la Rânca să fie înfiinţat un post de pompieri în fosta unitate militară care a fost dezafectată de mai mulţi ani, dar până acum nu s-au obţinut nici aprobările necesare pentru trecerea activelor în domeniul public al localităţii, acestea aparţinând, în prezent, de  Ministerul Apărării.

Turişti alungaţi
O altă nemulţumire a proprietarilor de pensiuni din Rânca este aceea că turiştii, şi aşa puţini în condiţii de criză, vor fii alungaţi de starea foarte proastă a drumului. De altfel, hotelierii care sunt contactaţi telefonic pentru rezervarea de spaţii de cazare, nici nu aduc vorba despre faptul că drumul este în lucru şi nici despre pericolul la care se expun cei care nu pot veni cu maşini puternice de teren. Singura veste bună, în afară de aceea că se reface drumul, cu tot disconfortul creat, este că s-a conturat şi noua variantă de la releu spre staţiune, pe coama muntelui, porţiunea de drum folosită până acum fiind mereu expusă înzăpezirii, din cauza expoziţiei nord-estice şi în pantă pe care o avea. Există, însă şi o veste proastă. Termenul de execuţie a drumului (de la intersecţia Bengeşti până la baza Vârfului Păpuşa) este la sfârşitul anului 2009.

Comments are closed.