Special

Politică

Istorie

Gorjul

Patrimoniu

Home » Actualitate, Editorial » Dirigenţia, cenuşăreasa construcţiilor?

Dirigenţia, cenuşăreasa construcţiilor?

Submitted by on 23 June 2009articol citit de 2,092 ori | No Comment

nicolae-isarPe zi ce trece, mă întreb, oare dirigenţia de şantier e cenuşăreasa construcţiilor?  Şi e normal să mă întreb şi să-i întreb şi pe cei care au răspunderea angajării de lucrări, odată ce licitaţii se ţin mai mult pentru proiectare şi construcţie şi mai puţin pentru dirigenţie. Iar asta, în condiţiile în care, potrivit legislaţiei în vigoare, dirigenţia de şantier trebuie angajată din momentul începerii proiectării şi până în momentul recepţiei finale. Cu toate astea, sumele alocate pentru asta sunt extrem de mici, în raport cu proiectarea şi execuţia, iar diriginţii care ”se vând” pe asemenea sume sunt, de regulă, persoane fizice autorizate, care lucrează, de fapt, cu carte de muncă pe la minerit, termocentrale, sau petrol. Aş întreba, în calitate de patron de firmă de dirigenţie, când au timp dumnealor să meargă pe lucrări, dacă termină serviciul la ora 16.00, iar în construcţii la ora 17.00 se termină programul. Iar dacă la lucrare trebuie să fie prezent şi un reprezentant de la inspecţia în construcţii, acela termină programul la 16.00. Ştiu, chiar, un caz, în care dirigintele lucrează cu carte de muncă în alt judeţ decât cel în care are dirigenţii de şantier angajate. Iar aceşti oameni sunt cei preferaţi de angajatori, chiar pentru lucrări din bani publici, deşi aceştia nu au cum să urmărească lucrările. Sau, poate tocmai de aceea? Oricum, o firmă serioasă de dirigenţie are mici şanse să câştige lucrări, chiar la licitaţie, pentru că şi caietele de sarcini sunt făcute tot de cei care angajează lucrarea. Iar aceştia pun ca singură condiţie: preţul cel mai mic. Nu contează pentru ei experienţa similară, cifra de afaceri, contează preţul şi atât. Veţi spune, poate, că diriginţii de şantier, odată ce semnează situaţiile de lucrări, îşi asumă răspunderea asupra calităţii lucrărilor, chiar dacă nu au asistat la ele. Vă întreb: câţi diriginţi aţi văzut în puşcărie, sau plătind lucrările prost făcute de constructori? Veţi spune, poate, că-şi riscă chiar cariera. Păi, rămân cu locul de muncă la care sunt angajaţi. Şi, mai am o întrebare. Cu banii publici cum rămâne?

Comments are closed.