Contractele abuzive pot fi anulate

Loading

Puţini români ştiu că, deşi au acceptat să semneze contracte de credit sau  de leasing, acelea cu pagini multe şi scrise cu litere mărunţele, fără să îndrăznească să comenteze, pot cere anularea lor, dacă devin împovărătoare. Astfel, dacă nu vă mai ţineţi cu ratele şi vă  treziţi cu penalităţi  imense, iar firmele cu care aveţi contract refuză orice fel de reeşalonare şi încearcă să vă execute, căutaţi un avocat bun şi daţi în judecată banca sau firma de leasing. Potrivit Legii Protecţiei Consumatorului, contractele nu trebuie să fie pretipărite, iar dacă se ajunge la instanţă, banca sau firma de leasing trebuie să facă dovada că a negociat fiecare clauză în parte cu clientul. Iar dacă aveţi şansa ca instanţa să aprecieze că anumite clauze au fost abuzive, sau chiar întreg contractul, acestea sau, după caz, acesta, nu-şi mai produc/ produce efectele. Deci,zicala aceea, care spune: „Dacă gândeşti – să nu vorbeşti, dacă vorbeşti  – să nu scrii, dacă scrii – să nu semnezi, dacă semnezi – să nu te miri!” poate fi întoarsă pe dos.
Bineînţeles că, dacă stai de vorbă cu cei care ţi-au zâmbit dulce când ai mers să ceri credit sau maşină şi încerci să le spui că, totuşi, contractul e abuziv, nu îţi spun că ai dreptul să-i dai în judecată ci că nu trebuia să-l semnezi.
Deci, stimaţi români care aveţi credite pentru care nu vi s-a aprobat rescadenţarea şi v-aţi trezit cu tot creditul restant, sau dacă vă bate la uşă executorul şi, după ce vă ia maşina, vă anunţă nonşalant că trebuie să plătiţi daune interese exact cât ar fi costat dacă păstraţi maşina şi o plăteaţi, nu staţi pe gânduri. Legea vă dă şansa să fiţi, măcar în ultima clipă, protejaţi de cămătăria legală căreia îi sunteţi victime. Iar dacă din ce în ce mai mulţi români ar lua atitudine, aceşti coloşi care se îngraşă sugând sângele poporului ar fi puşi cu botul pe labe.
Îmi dădea un avocat un exemplu de practică judiciară pe legea consumatorului, în America. Un cetăţean a dat în judecată un restaurant, pentru că ospătarul nu l-a avertizat că e fierbinte cafeaua şi s-a pârlit la limbă. Instanţa i-a acordat despăgubiri şi a obligat restaurantul să scrie pe ceşti: „Atenţie! Cafeaua e fierbinte!”