Cadrele didactice ar putea primi 80% din venituri când se pensionează

Loading

Din ciclul curiozităţi de început de an, parlamentari au venit cu ideea pensiilor speciale şi pentru profesori. Discuţia nu pare prea serioasă chiar dacă proiectul a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Camerei Deputaţilor. Acordarea pensiilor speciale profesorilor ar asigura „recunoaşterea statutului cadrelor didactice în societate, precum şi echitate în raportul cu alte categorii bugetare care beneficiază de pensii în condiţii speciale”.

O creştere a pensiilor pentru dascăli ar fi o recunoaştere pentru munca lor
O creştere a pensiilor pentru dascăli ar fi o recunoaştere pentru munca lor

Profesorii ar putea beneficia de pensii speciale, precum parlamentarii, dacă este să ne luăm după un recent proiect legislativ. La împlinirea vârstei legale de pensionare, cadrele didactice cu o vechime de 30 de ani în învatamant ar putea primi o pensie de serviciu în cuantum de 80% din media veniturilor brute obţinute in ultimul an, potrivit respectivului proiect legislativ.
Astfel, demersul legislativ care prevede introducerea pensiilor speciale pentru profesorii din învățământul preuniversitar a fost depus la Parlament de un grup de deputați si senatori  pe 21 decembrie.„Personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare si control, cu o vechime efectiva de cel puțin 30 de ani în învățământ beneficiază, la împlinirea vârstei legale de pensionare, de pensie de serviciu in cuantum de 80% din media veniturilor brute realizate in ultimele 12 luni de activitate înainte de data pensionarii”, scriu deputaţii iniţiatori.
Potrivit expunerii de motive a proiectului, profesorii merită pensii speciale deoarece lucrează în condiţii de stres şi sunt supuşi uzurii psihice şi fizice, munca lor fiind la fel de dificilă ca cea a magistraţilor, care primesc pensii speciale. „Uzura (fizică şi psihică) generate de exercitarea muncii de formare a tinerilor e cel putin egală cu aceea a magistratului. Complexitatea meseriei de dascăl cere un efort susţinut şi permanent de pregătire şi perfecţionare pe toată durata activităţii. Dascălul este nevoit să facă faţă stresului accentuat al meseriei în aşa fel încât să nu se resimtă efecte negative în interacţiunea cu elevii”, se arată în expunerea de motive a proiectului.