„Drumul” cărbunelui privat, pe drumul SNLO-ului

Loading

Drumul între Motru şi Slivileşti este o capcană pentru maşinile care trec pe el, ultima „victimă” fiind cea din imagine. Cu toate că, la prima vedere, conducătorul auto ar fi trebuit să se bucure că o echipă de jurnalişti face fotografii, pentru a se vedea cât de proastă este starea drumului şi în speranţa că cineva va lua măsuri, acesta aproape că a devenit violent. E clar că ascundea ceva, dacă nu chiar încălca legea, exact în acel moment.

Şoferul voia legitimaţia jurnaliştilor, fără să vrea s-o arate pe a sa
Şoferul voia legitimaţia jurnaliştilor, fără să vrea s-o arate pe a sa

Ce se poate spune, deocamdată, la prima vedere, e faptul că drumul a fost construit de fosta Exploatare Minieră de Carieră Motru, desfiinţată acum, în schimb pentru faptul că a acoperit drumul de acces al comunei Slivileşti spre Motru. Primăria Slivileşti a refuzat să facă recepţia, de câţiva ani, pentru că lucrarea n-ar fi bună, alunecările de teren din zonă l-au afectat, maşinile care circulă depăşesc greutatea admisă, drumul se distruge, iar Societatea Naţională a Lignitului Oltenia rămâne cu el în gestiune şi cu obligaţia de a-l întreţine.  A existat şi un dosar penal la

Maşina supraîncărcată cu cărbune s-a afundat în terasament
Maşina supraîncărcată cu cărbune s-a afundat în terasament

DNA, dar asta nu rezolvă problema. Între timp, drumul e folosit şi de cele trei microcariere de cărbune private din zonă, maşina surprinsă de noi în imagine cărând cărbune chiar de la una dintre ele, dar nimeni nu pune patronii carierelor să-şi facă drum industrial propriu, să-l întreţină pe cel pe care-l folosesc, sau, măcar, să nu mai transporte cantităţi de cărbune la o cursă mai mari decât capacitatea maxim admisă. În plus, microcarierele cu pricina fac şi concurenţă SNLO-ului, vânzând cărbune clienţilor societăţii.